טיפים לבחירת עורך דין למשפחה

בחירת בעל מקצוע לעולם איננה בחירה קלה, על אחת כמה וכמה בחירת עורך דין שיכול להשפיע באופן ישיר על עתידכם הכלכלי, ועתיד מרקם חיי ילדכם.
טיפים לבחירת עורך דין למשפחה

להלן מספר טיפים לבחירת עורך דין המתעסק בדיני משפחה:

מהו תחום ההתמחות – ידע ומיקצועיות

ישנם לא מעט משרדי עורכי דין המתמחים במגוון רחב של תחומים.

כגרושין על הפרק כדאי לבחור משרד שזהו תחום עיסוקו הבלעדי או לכל הפחות העיקרי. תחום הגירושין הינו תחום מורכב שמכיל ידע רב ומשתנה ומתפתח ללא הפסקה.

חשוב לבחור בעורך דין שחי את התחום ומכיר את כל המגמות והשינויים וכך יוכל לתת את המענה הכולל והנכון ביותר. תחום הגירושין מכיל נושאים רבים כגון: משמורת, מזונות ילדים, מזונות אישה, ענייני רכוש, וכיוצא באלו חשוב שעורך הדין יתמצא היטב בחומר, תוך מקצועיות ועומק שאופיינים למשרדים שזהו תחום עיסוקם העיקרי.אין תחליף לרושם ראשוני – כבר בפגישה הראשונה חשוב להתרשם מעורך הדין על מנת לדעת האם ניתן לסמוך עליו עם העניינים היקרים שעל הפרק – ילדים, רכוש, מזונות ועוד.חשוב להתרשם הן מהידע המקצועי שלו והן מהיכולות שלו – האם הוא יודע לשלב עצמה ורגישות במינון שמתאים על מנת לתמוך בלקוח מחד ולהוביל אותו להישגים מאידך. ניתן להתרשם מבעל המקצוע לפי טון הדיבור, לפי תנועות הגוף, ולפי יכולת ההתנסחות שלו. מומלץ לשאול שאלות נוקבות על מנת לקבל תמונות מצב שתסייע בקבלת ההחלטות.

וכמובן אסור לשכוח להבחין האם קיימת כימיה עם עורך הדין, במיוחד בתחום אמוצינאלי זה יש חשיבות רבה לתקשורת ותחושת האמון שנוצרת בננו לבין עורך הדין כפרמטר חשוב להתנהלות עמו, להצלחה בדרך ולהשגת התוצאה הטובה ביותר.

טיפים לבחירת עורך דין למשפחה

גישור – האם ניתן להגיע לעמק השווה

לעיתים זוג מגיע כבר "מבושל" ומוכן להליך גישור. ישנם פעמים בהן ישנן לא מעט אי הסכמות אך למרות זאת עם בעל המקצוע הנכון יהיה ניתן להתחיל הליך גישור. במידה וקיימת אפשרות להגיע להסכמות, גם אם אלו רק בתחילת הדרך.

כדאי לבחון את אפשרות הגישור. לצורך כך חשוב להגיע למגשר גירושין שנוכל לסמוך עליו שיביא אותנו לחוף מבטחים. כדאי לבדוק את ניסיונו בתחום, את הידע המקצועי שלו ואת יכולת ההתגייסות שלו לסייע לנו ליישב את הסכסוך באמצעות הסכם הוגן.

אל לנו למהר לדרך המלחמות – עורך דין אמין ויצירתי ידע לחסוך לנו הרבה אמוציות מריבות וכספים אם ידע לזהות את פוטנציאל הגישור. לפעמים נדרש מאמץ קטן ולעיתים מאמץ גדול הרבה יותר, אך בסופו של דבר במידה וניתן לגשר זוהי הדרך הטובה ביותר לכל הצדדים ובעיקר כאשר יש לבני הזוג ילדים משותפים.

אסטרטגיה נכונה – זהו שם המשחק

במידה ואין יכולת להגיע להליך גישור או לגבש הסכם. חשוב לבחור אסטרטגיה נכונה ובניית מהלכים שיובילו לתוצאות הטובות ביותר.

עורך דין טוב ומיומן ידע לתמרן בצורה נכונה ומבוקרת את מהלכיו – מקצועיותו של עו"ד באה לידי ביטוי ביכולתו לבנות אסטרטגיה מותאמת ללקוח על מנת להביאו להישגים ממשים.

צריך להכיר את המסגרת המשפטית הדינמית בתחום דיני משפחה ולדעת למצוא את האיזון הנכון כדי למצוא פתרונות טובים עבור הלקוח.

עו"ד משפחה מיומן יודע לבצע את ההתאמות הנכונות ולתכנן את המהלכים כהלכה. חשוב להבין כי הליך הגירושין משול למסע ברכבת הרים שמלווה בטלטלות רבות הן כלכליות, הן נפשיות ורגשיות. עו"ד שקשוב שמהווה משענת חזקה, יכול לסייע רבות ולקבוע את הטון בהליך רגיש ומורכב של הגירושין. כל זאת תוך תכנון מחד ויצירתיות וגמישות מאידך על מנת למקסם את ההישגים ולהביאכם לחוף מבטחים.