חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסדרי שהות בגירושין

הסדרי שהות או זמני שהות, שבעבר נקראו הסדרי ראיה, הם אחד הנושאים החשובים שעל המתגרשים להסדיר ביניהם. שינוי שם המונח מהסדרי ראיה להסדרי שהות או זמני שהות בא להצביע על שינוי בגישה מבחינת האחריות ההורית ומעורבות ההורים בחיי הילד.

הסדרי שהות בגירושין
ממצב בו הורה אחד הוא אחראי ובעל סמכות מלאה בכל הקשור בילד ואילו האחר רק מקבל זמן קצוב לראות את הילד, למצב בו לשני ההורים אחריות, גם אם ישנה לאחד ההורים משמורת מלאה ולאחר נקבעים זמני שהות מוגדרים.

למרות השינוי: משמורת מלאה לעומת משותפת

למרות השינוי בגישה בכל הנוגע לזמני שהות עם הילדים, עדיין ניתן לחלק את הסדרת העניין לשניים: משמורת מלאה ומשמורת משותפת. במשמורת מלאה ישנו עדיין הורה משמורן אשר אצלו גדל הילד וזהו המקום בו הוא נמצא רוב הזמן. להורה האחר יקבעו זמני שהות. ההבדל הוא שניתן לחלק את הזמנים בצורה גמישה יותר, לא רק ביחס של 90-10 אלא גם 80-20 או 70-30. הסוג השני הוא משמורת משותפת בה הילד חולק את זמנו בין ההורים באופן שווה. עם זאת, גם אם ישנה משמורת מלאה להורה, היום הנטיה היא כן לראות בהורה האחר, לרוב האב, שותף מלא ופעיל יותר בגידול הילד. ממצב של שחור ולבן שהיה בעבר היום יש גם אפור.

למרות השינוי: משמורת מלאה לעומת משותפת

שתי הדרכים לקביעת הסדרי שהות הן בהסכמה או בהחלטת בית המשפט. יש לציין כי החל משנת 2016 מחובתם של המתגרשים לנסות ולהסדיר ביניהם בהסכמה את כל הנוגע לגירושין, כולל משמורת על הילדים, חלוקת רכוש ועוד. גם אם לא עשו זאת מיוזמתם ופנו להליך גישור באופן פרטי, בית המשפט מתנה את פתיחת הדיונים בתיקם בכך שיקיימו פגישת גישור במהלכה ינסו להגיע להסכמות. לכן, זוגות רבים פונים היום להליך גישור על מנת להגיע להסכמות בכל הנושאים שעומדים על הפרק. אנו במשרד עו"ד גירושין ורד לוי מלווים זוגות מתגרשים רבים ומסייעים להם להגיע להסכמות גם בדבר היקר לשניהם: הילדים.

קביעת הסדרי שהות בבית המשפט

במצב בו הניסיון להגיע להסכמות בפגישת גישור מטעם בית המשפט לא צלח, יעבור הדיון בנושא המשמורת לבית המשפט. חשוב לקחת בחשבון שבית המשפט רואה קודם כל את טובת הילד וזהו העיקרון על פיו הוא פועל. לרצונם של ההורים ורגשותיהם יש משקל מסוים אך העיקר הוא מסוגלות הורית של כל אחד מן ההורים, טיב הקשר בין ההורה לילד כפי שמתרשם בית המשפט ושגרת החיים שתיבנה לילד. מטרתו של בית המשפט היא לקבוע את החלטותיו כך שלילדים תיווצר שגרת חיים טובה ויציבה בהקדם האפשרי ולאורך זמן.

האם ניתן לשנות את הסדרי השהות?

בין אם הסדרי השהות נקבעו בהסכמה ובין אם על ידי בית המשפט הם ניתנים לשינוי. גם את השינוי, כמו את הסדרת הנושא בפעם הראשונה, ניתן ואף רצוי לקבוע בהסכמה. מומלץ לפנות למגשר ולהגיע אליו יחד, כשההורה המעוניין בשינוי מסביר את הצד שלו ומדוע הדבר יתרום לילדים. הצד השני יכול להסכים או ששני הצדדים יגיעו לפשרה והחלטה שתהיה מקובלת על שניהם. אם ההחלטה היא לפנות לערכאות, על ההורה הפונה להצדיק את טענותיו ולשכנע את בית המשפט שהדבר ייטיב עם הילדים. לסיכום, קביעת הסדרי שהות היא עניין מורכב וחשוב ביותר להמשך חיי הילדים וגם ההורים. חשוב במהלכו, מלבד קביעת הסדרי השהות בימים רגילים, לתת מענה גם למצבים לא שגרתיים כמו: שינוי מקום מגורים של אחד ההורים, נסיעות לחו"ל ועוד.
עו"ד ורד לוי עוסקת שנים רבות בדיני משפחה ובעלת ניסיון רב - צרו קשר לפרטים נוספים 073-7841738

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 0737841738
דילוג לתוכן