חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תופעת האלימות במשפחה

תופעת האלימות במשפחה חוצה גבולות ומגזרים, ואינה חסינה מפני מעמד, השכלה, דת, מגזר או אחרים. בתקופת משבר COVID 19 ניתן היה לראות עלייה בתלונות ובאירועי האלימות במשפחה, כאשר ההסתגרות בבית ללא היכולת לצאת אל מה שבימות שגרה הם מקומות המפלט, העצימו את התופעה והותירו אלפי נשים וילדים חשופים לאלימות ולהתעללות יום יומית, ועד כדי סכנת חיים. חשוב לציין כי אלימות במשפחה עשויה להתקיים גם באופן שונה והפוך מן המקובל, על ידי נשים וכלפי גברים, אלא שפעמים רבות המקרים מוצנעים, שכן הבעל המותקף לא רוצה להתלונן וחושש כיצד יראה, לכן האמור בכתבה זו מתייחס לשני המינים. סוגי אלימות קיימים מספר סוגים של אלימות, המאפיינים מקרים של אלימות במשפחה: אלימות פיזית- האלימות הקלה ביותר לזיהוי ואף המסוכנת ביותר, היא האלימות הפיזית, שבה הגורם האלים פוגע באופן פיזי, בבן משפחה. אלימות פיזית יכולה לכלול סטירה או דחיפה, באופן שמשפיל ומכאיב, אולם לא בהכרח מסכן חיים, ויכולה להגיע לכדי אלימות קשה, פגיעה פיזית מתמשכת, פגיעה במערכות ובתפקוד הגוף ועד לסיכון חיים. אלימות מילולית ונפשית- אלימות אשר מתבססת על הקטנת הקורבן והשפלתו, אמירות פוגעניות, קללות, השפלות, שגורמות לפגיעה רגשית ונפשית וביטול הערך העצמי. אלימות כלכלית- שליטה מוחלטת ומניעת גישה למשאבים ולכסף משותף, יצירת תלות, חוסר שותפות בקבלת החלטות ולעתים גם פשיעה כלכלית אשר מסבכת באופן חוקי את הנפגע שלא על דעתו.

איך יוצאים ממעגל האלימות

רבים מאמינים כי במקרה חירום ומצוקה הכתובת הראשונית לטיפול באלימות היא פניה למשטרת ישראל, אלא שלמרבה הצער הניסיון מוכיח כי פניה כזו לא מטפלת לעומק בבעיה ונותנת לכל היותר מענה מיידי וקצר, כאשר במרבית המקרים המשטרה נותנת צו הרחקה לימים אחדים, ואף תעמיד את המתלונן/ת ברמת סיכון גבוהה יותר בסיום הצו.
אין הדבר בא למנוע פניה לרשויות החוק, ובמקרה של אירוע אלימות וסכנה חשוב לעשות כן, ולו על מנת לעצור את האירוע הנקודתי, יחד עם זאת כפתרון לטווח הארוך ועל מנת לייצר פרידה בריאה ובטוחה ואת הרחקת הגורם הפוגע, חשוב להיוועץ בעו"ד אלימות במשפחה.

מתי נדרשת התערבות של עורך דין לענייני אלימות במשפחה?

הדרך הפשוטה ביותר להחליט אם יש צורך בהתערבות מקצועית ובסיוע עורך דין אלימות במשפחה, היא על פי האמרה המוכרת: כשיש ספק אין ספק. סיפורים רבים בתקשורת מתארים מקרים בהם הפניה נעשתה בשלבים מאוחרים ולאחר שנות התעללות, ולעתים לא התקיימה עד אשר היה מאוחר מדי. כאשר אדם חש שלא בטוח בביתו שלו ובקרב בני משפחתו, חושש מפגיעה פיזית, מינית, נפשית, מילולית ופגיעה בזכויות הפרט או אחרת, מומלץ לפנות לייעוץ ראשוני, על מנת לסלול את הדרך לפתרון.

מהם הכלים המצויים בידי עו"ד אשר מתמחה באלימות משפחה?

בטווח הקצר ולהוביל אותו לתהליך מוגן ובטוח לטווח הארוך, תוך מציאת פתרונות מתאימים לאותו מקרה, בין אם על ידי פנייה למשטרה ו/או לבית משפט לקבלת צו הרחקה, בין אם על ידי מציאת פתרונות לענייני משמורת ומזונות ויצירת הפירוד המתאים בין הצדדים על ידי איזון פערי הכוחות ושמירה על זכויותיו של הנפגע כך שלא היה הגורם המוחלש, כפי שהיה בעקבות האלימות. יתרה מכך יצוין כי לעיתים האלימות מאפשרת אף איזון לא שוויני בתחום הרכושי ו/או פיצוי שיאפשר לגורם הפגוע לצאת לדרך חדשה כשידו על העליונה.

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 0737841738
דילוג לתוכן